Strona głównaStyl życiaNieistotne szczegóły sprawiają, że podejmujesz złe decyzje zakupowe

Nieistotne szczegóły sprawiają, że podejmujesz złe decyzje zakupowe

Czy zdarzyło Ci się kiedyś spędzać godziny na porównywaniu niemal identycznych produktów i zagłębianiu się w szczegóły, które w rzeczywistości nie miały większego znaczenia? Czy kiedykolwiek podjąłeś/podjęłaś decyzję i okazało się, że żądanego produktu nie ma w magazynie? Niestety, jeśli tak, istnieje duże prawdopodobieństwo, że nie dokonałeś/aś najlepszego wyboru. Według ekonomisty behawioralnego Iana Chadda z Rensselaer Polytechnic Institute, nieistotne informacje lub niedostępne opcje często powodują, że ludzie podejmują złe decyzje.
Nieistotne szczegóły sprawiają, że podejmujesz złe decyzje zakupowe [fot. Kasjan Farbisz from Pixabay]
Jak się okazuje, nieistotne informacje lub niedostępne opcje często powodują, że ludzie podejmują złe decyzje. Gdy występują obydwa elementy, prawdopodobieństwo podjęcia niewłaściwej jest jeszcze większe.

Rzecz dotyczy behawioralnej koncepcji ekonomicznej swobodnego dysponowania, zgodnie z którą zasoby można ignorować bez ponoszenia kosztów. Powszechnie panuje przekonanie, że jeśli podczas prezentacji produktu lub pomysłu uwzględni się nieistotne informacje, konsument może z łatwością je pominąć, nie poświęcając czasu ani nie wykorzystując . Teraz pokazano, że w rzeczywistości sposób prezentacji ma znaczenie.

Decyzje podejmowane w sytuacji otrzymywania nieistotnych informacji niosą ze sobą czas, koszty poznawcze i konsekwencje. - Odkrycia mówią nam wiele o architekturze wyboru, procesie projektowania środowisk, w których ludzie podejmują decyzje - mówi Chadd. - W środowiskach, w których dostępnych jest dużo informacji, wyjątkowo ważne jest, aby można było je łatwo filtrować - dodaje.

Badanie wykazało również, że konsumenci preferują prostotę i są gotowi zapłacić określona cenę za zmniejszenie ilości nieistotnych i niedostępnych informacji. - Celem powinien być zawsze prostszy i bardziej elastyczny sposób przedstawiania informacji, tak aby konsumenci mogli sami decydować, co jest istotne, a co nie, a właściwie, by nie byli „zasypywani" nieważnymi danymi - wyjaśnia Chadd.

Na podstawie:

Zobacz także

 

 

Skomentuj artykuł:

Komentarze mogą dodawać wyłącznie osoby zalogowane.
Jesteś niezalogowany: zaloguj się / zarejestruj się




Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu. Senior.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Komentarze niezgodne z prawem i Regulaminem serwisu będą usuwane.

Artykuły promowane

Najnowsze w dziale

Polecane na Facebooku

Najnowsze na forum

Warto zobaczyć

  • Akademia Pełni Życia
  • eGospodarka.pl
  • Uniwersytety Trzeciego Wieku
  • EWST.pl
  • Oferty pracy