Strona głównaStyl życiaUOKiK radzi: nieudany Sylwester można reklamować

UOKiK radzi: nieudany Sylwester można reklamować

Czy wiesz, że nieudaną imprezę sylwestrową możesz reklamować, a organizator ponosi odpowiedzialność za pozostawione w szatni płaszcze? Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów przypomina o przysługujących nam prawach.
Kupując zorganizowaną imprezę sylwestrową zawieramy umowę. Często jej najprostszym potwierdzeniem jest bilet wstępu. W gorączce sylwestrowych przygotowań, pamiętajmy nie tylko o tym, żeby efektownie wyglądać, ale też o naszych prawach i obowiązkach.

Umowę najlepiej zawrzeć na piśmie - spisanie najważniejszych punktów organizowanego wieczoru ułatwi dochodzenie roszczeń w przypadku konfliktu z przedsiębiorcą. Doprecyzujmy szczegóły zabawy, np. ilość ciepłych dań, napojów, rodzaj oraz formę muzyki. Powinny się w niej także znaleźć zapisy dotyczące kosztów wykonania usługi i terminu realizacji oraz kary wynikające z niewywiązania się organizatora z umowy.

Jeżeli zamierzasz skorzystać z usług fryzjera, kosmetyczki, krawca, pralni pamiętaj, że cenniki powinny być umieszczane w miejscach ogólnodostępnych i widocznych dla konsumentów, a ceny za usługi powinny być podawane wraz z dokładnym określeniem rodzaju i zakresu świadczenia. Niezgodną z ustaleniami fryzurę, makijaż czy zabieg kosmetyczny możemy reklamować. Na podstawie kodeksu cywilnego konsument może zażądać od wykonawcy naprawy usługi i wyznaczyć termin na dokonanie tej czynności. Jeżeli przedsiębiorca nie usunie wady w wyznaczonym przez nas czasie lub nie jest to możliwe z innych przyczyn - mamy prawo odstąpić od umowy i zażądać zwrotu zapłaconej kwoty. Pamiętajmy, odstąpienie od umowy jest możliwe, jeśli wada jest istotna (np. trwała spaliła włosy, zamiast koloru blond wyszedł inny, zabieg kosmetyczny spowodował chorobę itp.). Możemy domagać się odszkodowania, jeżeli w związku z wadliwym wykonaniem usługi narażeni zostaliśmy na dodatkowe koszty, np. skorzystanie z usług innego przedsiębiorcy. Konieczne są rachunki, aby udowodnić poniesioną szkodę i wystąpić o odszkodowanie.

Zakup biletu na zabawę, wykupienie wycieczki połączonej z sylwestrem zobowiązuje - również klienta. Nagła rezygnacja, rozmyślenie się w ostatniej chwili może wiązać się z poniesieniem części lub całości ceny biletu. W każdym przypadku kwota naliczana konsumentowi powinna być adekwatna do poniesionych przez organizatora wydatków. Warto pamiętać, że jeśli do zmiany istotnych warunków umowy - miejsca, ceny, programu itp. doszło z winy organizatora - powinniśmy mieć możliwość rezygnacji bez ponoszenia kosztów.

Pozostawione rzeczy w szatni powinny być bezpieczne - w kinach, teatrach, klubach widnieje napis, zgodnie z którym w przypadku zaginięcia lub zniszczenia garderoby szatnia nie ponosi odpowiedzialności. Jest to niezgodne z prawem. Przedsiębiorca odpowiada za rzeczy pozostawione w szatni - nie tylko wtedy, gdy jest płatna.

Kupując materiały pirotechniczne sprawdźmy, czy na opakowaniu znajdują się: nazwa producenta, ostrzeżenia (np. o zachowaniu bezpiecznej odległości podczas odpalania czy nadzorze dorosłych) oraz instrukcja obsługi w języku polskim. Pamiętajmy, że wyroby pirotechniczne mogą kupować wyłącznie osoby pełnoletnie. Zanim kupimy fajerwerki sprawdźmy, czy opakowanie nie posiada żadnych wad (pęknięcia, przerwania, wybrzuszenia) oraz nie wysypuje się mieszanina pirotechniczna. Zobaczmy, czy elementy są dobrze połączone, nie przesuwają się, a części układu służącego do podpalenia nie wypadają.

Zobacz także

 

 

 

Skomentuj artykuł:

Komentarze mogą dodawać wyłącznie osoby zalogowane.
Jesteś niezalogowany: zaloguj się / zarejestruj się




Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu. Senior.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Komentarze niezgodne z prawem i Regulaminem serwisu będą usuwane.

Artykuły promowane

Najnowsze w dziale

Polecane na Facebooku

Najnowsze na forum

Warto zobaczyć

  • Aktywni 50+
  • Hospicja.pl
  • Akademia Pełni Życia
  • Internetowe Stowarzyszenie Seniorów
  • Oferty pracy