Strona głównaStyl życiaUOKiK sprawdzi sprzedawców energii. Klienci: akwizytorzy oszukiwali

UOKiK sprawdzi sprzedawców energii. Klienci: akwizytorzy oszukiwali

Sprzedawcy energii mogli wprowadzać w błąd zapewniając, że tylko aktualizują dotychczasową umowę a podpisanie dokumentów umożliwi obniżenie rachunków ­– wynika ze skarg konsumentów. UOKiK wszczął postępowania przeciwko trzem sprzedawcom energii elektrycznej. Polska Energetyka Pro, Novum i Energetyczne Centrum zawierają z konsumentami umowy sprzedaży energii elektrycznej. Dodatkowo Energetyczne Centrum proponuje konsumentom sprzedaż gazu. Wszystkie trzy spółki zawierają umowy poza lokalem przedsiębiorstwa.
UOKiK sprawdzi sprzedawców energii. Klienci: akwizytorzy oszukiwali [© sp4764 - Fotolia.com] Urząd sprawdzi m.in. czy konsumenci byli wprowadzani w błąd co do tożsamości przedsiębiorcy. "Pani tej firmy energetycznej przedstawiła się jako przedstawicielka Tauronu. Wmówiła mi i nie tylko mi, że mój dostawca Tauron zmienia nazwę na Energetyczne Centrum S.A. i muszę podpisać aneks" – skargi podobne do tej dotyczą wszystkich trzech sprzedawców energii elektrycznej, przeciwko którym UOKiK prowadzi postępowanie.

W opinii UOKiK przeświadczenie konsumenta o tym, że ma do czynienia z dotychczasowym sprzedawcą , może mieć duży wpływ na decyzję o skorzystaniu z oferty. Wprowadzanie w błąd jest uznawane za niezgodną z prawem nieuczciwą praktykę rynkową.

Ponadto ze skarg wpływających do UOKiK wynika, że Polskiej Energetyki Pro, Novum i Energetycznego Centrum informowali konsumentów, że po podpisaniu nowej umowy będą płacili niższe rachunki za energię elektryczną. Tymczasem w ocenie UOKiK rachunki za energię elektryczną mogą być wyższe niż u dotychczasowych dostawców m.in. ze względu na dodatkowe opłaty związane z obowiązkiem opłacania dwóch faktur, oddzielnie za dystrybucję i za sprzedaż energii elektrycznej oraz określenie w umowach zawyżonych wartości planowanego zużycia energii co skutkuje rozliczaniem odbiorcy według niekorzystnej dla niego taryfy.

Zgodnie z prawem przedsiębiorca, który proponuje konsumentowi zawarcie umowy, powinien przekazać mu rzetelne, jasne i jednoznaczne informacje na temat swojej propozycji. W przypadku sprzedaży energii wiedza konsumenta na temat ceny i innych zobowiązań finansowych ma kluczowy wpływ na jego decyzję o przyjęciu oferty.

Zobacz także

 

 

 

Skomentuj artykuł:

Komentarze mogą dodawać wyłącznie osoby zalogowane.
Jesteś niezalogowany: zaloguj się / zarejestruj się




Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu. Senior.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Komentarze niezgodne z prawem i Regulaminem serwisu będą usuwane.

Artykuły promowane

Najnowsze w dziale

Polecane na Facebooku

Najnowsze na forum

Warto zobaczyć

  • Poradnik-zdrowia.pl
  • Internetowe Stowarzyszenie Seniorów
  • Uniwersytety Trzeciego Wieku
  • Kobiety.net.pl
  • Oferty pracy