10-11-2010
zmień rozmiar tekstu
A+ A-
Posiadanie drogich, luksusowych przedmiotów to zdaniem blisko 42% Polaków cecha, która wyróżnia osoby o ekskluzywnym smaku - wynika z raportu społecznego „Lipton. Piramida Dobrego Smaku Polaków."
Poza drogimi rzeczami, wyróżnikiem osób o ekskluzywnym smaku jest elokwencja. Na umiejętność pięknego wypowiadania się wskazało 28,9%. Według 21,9% respondentów taka osoba musi być absolwentem prestiżowej szkoły.
Jednocześnie 21,4% Polaków jest zdania, że osoba o ekskluzywnym smaku uważa się za lepszą od innych, a tylko 16,6% ankietowanych wskazało, że często występuje w mediach.
Badanie przeprowadził PBS DGA w dniach 06-09.08.2010 na reprezentatywnej, losowej próbie n=1067 Polaków w wieku 15 lat i więcej. Dane nie sumują się do 100, gdyż ankietowani mogli wskazać więcej niż jedną odpowiedź.