09-02-2012
zmień rozmiar tekstu
A+ A-
Canal+ Cyfrowy wprowadzał w błąd osoby usiłujące zrezygnować z oferty tego operatora telewizji cyfrowej – uznał Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Za naruszanie zbiorowych interesów konsumentów na firmę została nałożona kara ponad 1,8 mln zł, ale przedsiębiorca odwołał się od niej do sądu.
Postępowanie dotyczące praktyki Canal+ Cyfrowy zostało wszczęte w czerwcu 2011 roku. Wątpliwości UOKiK wzbudziły listy wysyłane konsumentom rezygnującym z oferty spółki. Canal+ Cyfrowy informował w nich, że abonenci odstępujący od kontraktu powinni jak najszybciej skontaktować się telefonicznie z firmą. Wielu z nich mogło pomyśleć, że jest to niezbędne, aby skutecznie rozwiązać umowę. Tymczasem, zgodnie z regulaminem, aby to zrobić, wystarczyło wysłać wypowiedzenie listem. Telefon, który miał wykonać konsument mógł służyć przedsiębiorcy m.in. do prezentacji atrakcyjniejszej oferty i zachęcenia go do dalszego korzystania z usługi .
UOKiK uznał, że Canal+ Cyfrowy wprowadził konsumentów w błąd co do ich obowiązków. Na przedsiębiorcę nałożono karę w wysokości ponad 1 mln 806 tys. zł. Spółka zaprzestała już stosowania kwestionowanej praktyki. Decyzja UOKiK nie jest jednak ostateczna, ponieważ Canal+ Cyfrowy odwołał się do sądu.