Strona głównaStyl życiaFleksitarianizm: ogranicz mięsne potrawy

Fleksitarianizm: ogranicz mięsne potrawy

Nowym trendem wśród osób, które stawiają na zdrowy tryb życia jest fleksitarianizm. To dieta, której przestrzeganie wiąże się z ograniczeniem ilości spożywanych potraw mięsnych. Dlaczego warto się na nią zdecydować? Jakie korzyści niesie dla naszego organizmu i środowiska? Poznaj fleksitarianizm i żyj zdrowiej.
Fleksitarianizm: ogranicz mięsne potrawy  [Fot. Photographee.eu - Fotolia.com] Wszyscy wiemy czym jest wegetarianizm, jednak w połączeniu z przedrostkiem „fleksi” nabiera zupełnie innego, nowego i zdrowszego znaczenia. To dieta, która opiera się głównie na żywności roślinnej, jednak nie eliminuje całkowicie mięsa, a jedynie je ogranicza. Dlaczego jest to zdrowsze rozwiązanie?

Zdrowszy organizm i środowisko

Wołowina i wieprzowina to bogate źródła tłuszczów nasyconych, które w nadmiernej ilości niekorzystnie wpływają na układ krążenia, powodując między innymi problemy z sercem. Dodatkowo prowadzą do zakwaszenia organizmu oraz pogorszenia stanu naszego metabolizmu. Poza tym, spożywając mniej mięsa przyczynimy się do zmniejszenia emisji do atmosfery dwutlenku węgla i metanu, które to są gazami cieplarnianymi.

Jak często jeść mięso?

Główną zasadą fleksitarianizmu jest zmniejszenie ilości w posiłkach. Jeśli do tej pory było ono nieodłącznym elementem naszej codziennej diety, to warto zacząć od jednego bezmięsnego dnia w tygodniu. Następnie możemy zwiększyć ilość takich dni, aż do jedzenia mięsa okazjonalnie, np. w trakcie wizyty u znajomych czy w czasie świąt. Jeśli decydujemy się na mięso to warto wybierać to pochodzące z małych hodowli, przestrzegających zasad ekologicznego chowu i humanitarnego uboju.

Czym możemy zastąpić mięso?

Mimo tego, że mięso jest świetnym źródłem oraz cennego białka, to możemy je zastąpić. Czym? Najlepiej w tej roli sprawdzą się tzw. rośliny strączkowe, których nasiona są cennym pokarmem dla organizmu człowieka. Tego typu rośliny mają ogromne walory zdrowotne. Zawierają dużo białka o wysokiej wartości odżywczej, dobre tłuszcze, węglowodany, pożyteczny błonnik oraz przeciwutleniacze.

Do tego typu roślin strączkowych należy , która dodatkowo wzmacnia naczynia krwionośne i zapobiega anemii oraz bobik, który obniża stężenie cholesterolu we krwi. Wśród nich znajdziemy również fasolę, , soję oraz groch. To nie tylko zdrowe, ale i smaczne produkty, z których można przygotować wspaniałe dania.

Serwis świąteczny senior.pl

 

Skomentuj artykuł:

Jesteś niezalogowany: zaloguj się / zarejestruj się

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu. Senior.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Komentarze niezgodne z prawem i Regulaminem serwisu będą usuwane.

Artykuły promowane

REKLAMA

Najnowsze w dziale

Polecane na Facebooku

Najnowsze na forum

Warto zobaczyć

  • Hospicja.pl
  • Uniwersytety Trzeciego Wieku
  • Aktywni 50+
  • Internetowe Stowarzyszenie Seniorów
  • Oferty pracy

  X   Strona wykorzystuje pliki cookies w celu prawidłowego jej działania oraz korzystania z narzędzi analitycznych, reklamowych, marketingowych i społecznościowych. Szczegóły znajdują się w Polityce Prywatności. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. Jeśli nie chcesz, aby pliki cookies były zapisywane w pamięci Twojego urządzenia, możesz to zmienić za pomocą ustawień przeglądarki.   X