28-07-2012
zmień rozmiar tekstu
A+ A-
Mistrzostwa Europy w piłce nożnej były świetną okazją, by pokazać się z najlepszej strony oraz zmienić postrzeganie Polski i jej mieszkańców. Odwiedziło nas blisko 600 tys. kibiców. Zdecydowana większość z nich wyjechała zachwycona otwartością, życzliwością i gościnnością gospodarzy Euro. Nas kraj zyskał wielu zagranicznych ambasadorów.
„PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” zbadał, które miejscowości spośród miast-gospodarzy i centrów pobytowych wymieniane były w kontekście w mediach najczęściej. Analizie poddano publikacje z prasy, internetu i RTV w okresie od 8 czerwca do 8 lipca 2012. Pod względem liczby informacji w rankingu gościnności miast zwyciężyła Warszawa, o której w ciągu miesiąca opublikowano 814 materiałów. Drugie miejsce w zestawieniu zajął Poznań (453 informacje), a trzecie Gdańsk (395). Klasyfikację miast gospodarzy zamyka Wrocław z wynikiem 381 materiałów. Tuż za finałową czwórką uplasowały się Kraków (227), Opalenica (156) i Sopot (55).
W badanym okresie podejmowały temat polskiej gościnności, aż 2,5 tys. razy - 70 proc. materiałów opublikowano w internecie, 23 proc. w prasie, nieco ponad 6 proc. w radiu i telewizji.
W publikacjach dominowały pozytywne komentarze:
„W świat poszły zdjęcia zachwyconych kibiców przyglądających się treningom drużyn i gościnnych gestów w miejscowościach goszczących piłkarzy" (Polska, Dziennik Zachodni - 2012-07-02),
„Przyjezdni kibice nie dość że w Polsce dobrze się bawili, to jeszcze obiecali polecać nasz kraj swoim rodakom. Do tego pozytywnego obrazu przyczynili się sami Polacy - chętni do pomocy i gościnni" (dzienniklodzki.pl, 2012-07-02).