29-12-2010
zmień rozmiar tekstu
A+ A-
W tym roku w okresie od 1 listopada do 26 grudnia w telewizji wyemitowano 19 tys. 773 spoty reklamowe, w których został wykorzystany motyw Mikołaja – wynika z danych opracowanych przez TNS OBOP. Stacje telewizyjne zarobiły z tytułu emisji tych spotów prawie 64,5 mln PLN.
Najwięcej, bo ponad 1500 spotów reklamowych z udziałem Mikołaja, wyemitował w tym okresie Polsat. W listopadzie i grudniu tego roku wizerunek Mikołaja był najczęściej wykorzystywany w spotach reklamowych z kategorii „Media, książki, CD i DVD” (ponad 6,5 tys. spotów), na kolejnym miejscu uplasowała się branża telekomunikacyjna – firmy z tego sektora wyemitowały niemal 5,5 tys. spotów. Wśród reklamodawców na „mikołajowe reklamy” najwięcej wydał Cyfrowy Polsat - 13,9 mln PLN.
Dzięki reklamom z udziałem Mikołaja zdecydowanie najwięcej zarobiły cztery największe stacje: Polsat - 19,4 mln PLN; TVN – 15,1 mln PLN; TVP1 – 6,1 mln PLN oraz TVP2 - 5,1 mln PLN.
W tym roku najwięcej reklam z wizerunkiem Świętego Mikołaja wyemitowanych zostało w weekend poprzedzający Święta Bożego Narodzenia, a rekordowym pod tym względem dniem była ostatnia przedświąteczna sobota, 18 grudnia br., kiedy widzowie mogli zobaczyć 648 spotów z Mikołajem w tle.
W analogicznym okresie ubiegłego roku wyemitowanych zostało mniej spotów reklamowych z wizerunkiem Mikołaja (17 017), ale Mikołaj zarobił dla stacji telewizyjnych o ponad 10 mln PLN więcej niż w 2010 r.