15-11-2009
zmień rozmiar tekstu
A+ A-
Władze Sieny, miasta w Toskanii, zorganizowały kampanię uświadamiającą, że specyfiką starości jest wątłość ciała. Na billboardach w całej gminie widnieją twarze osób starszych w otoczeniu pianki z ochronnego styropianu.
W ten sposób administracja apeluje do młodszych obywateli o wrażliwość wobec sytuacji ludzi starszych. Zaawansowani w latach powinni być otaczani większą troską, zasługują też na szczególną uwagę - wskazują autorzy kampanii. Często dzieje się bowiem tak, że osoby młode postponują seniorów wykazując brak cierpliwości i niechęć do słuchania. A starszym trudniej jest żyć we współczesnym, pełnym zaawansowanych technologii świecie.
Ludzie starsi napotykają liczne trudności w życiu codziennym. Proste dla młodszych czynności bywają dla nich trudnym przedsięwzięciem - przyciski na wielu telefonach komórkowych są zbyt małe, a informacje na towarach napisane zbyt drobną czcionką. Poprzez analogię do kruchości szkła twórcy kampanii przedstawili problemy związane z procesem starzenia się.
Organizatorzy przedsięwzięcia wskazują, że ludzie starsi czują wyalienowani i niezrozumiani. Nie chcą nikomu sprawiać kłopotów i rzadko proszą o pomoc nawet najbliższych członków rodziny. Tymczasem powinni być traktowani z delikatnością, zrozumieniem, troską - są przecież integralną częścią społeczeństw i rodzin.