31-03-2011
zmień rozmiar tekstu
A+ A-
Znamy już wybory konsumentów Produkt Roku Innowacja Roku 2011. Prawo do używania charakterystycznego czerwonego logo zdobyło w tym roku 41 nowych produktów m.in. bakalie, ciastka, ketchupy, odplamiacze, proszki do prania, sosy sałatkowe, pasty do zębów, herbaty.
Zwycięskie produkty zostały wyłonione na podstawie badania opinii publicznej przeprowadzonego na zlecenie firmy Produkt Roku Polska przez TNS OBOP. Respondenci wskazywali najbardziej sprawdzone, godne zaufania i innowacyjne produkty. Badania były prowadzone zarówno za pośrednictwem Internetu, jak i bezpośrednich wywiadów. Respondenci zostali podzieleni ze względu na płeć, wiek, wykształcenie oraz miejsce i region zamieszkania, tak aby grupa ankietowanych osób była reprezentatywna dla populacji całego kraju w wieku 15+.
Wyniki badania pokazały istotne oczekiwania konsumentów wobec rynkowych nowości.
Zwycięskie produkty oznaczane są specjalnymi czerwonym logo "Produkt Roku" - laureatów łatwo rozpoznać w sklepach i reklamach telewizyjnych. W tym roku, podobnie zresztą jak w poprzednich edycjach konkursu, niektórzy producenci mogą pochwalić się zwycięstwem nawet w kilku kategoriach. Do takich firm należą m.in. Unilever, Kupiec, Kimberly-Clark czy Henkel.
Program marketingowy Produkt Roku został zainicjowany 24 lat temu we Francji. Jego celem jest badanie opinii konsumentów danego kraju na temat dostępnych na lokalnym rynku produktów oraz wybranie tych, które zyskały uznanie wśród kupujących. Analizie poddawane są wyłącznie nowe lub istotnie zmodyfikowane produkty codziennego użytku. Nadrzędnym celem projektu jest wskazanie konsumentom (przez konsumentów) najbardziej sprawdzonych, godnych zaufania i innowacyjnych produktów. Konkurs odbywa się w 29 krajach na całym świecie.