21-12-2012
zmień rozmiar tekstu
A+ A-
Nowa brytyjska kampania ma na celu uwrażliwienie społeczeństwa w celu lepszej współpracy z osobami starszymi i udzielaniu większej pomocy potrzebującym seniorom.
Wielka Brytania stoi przed „bombą demograficzną". W 2011 roku spis ujawnił, że na Wyspach Brytyjskich żyje ponad 10 milionów osób w wieku powyżej 65 lat, odsetek najstarszych obywateli - w wieku powyżej 85 lat - gwałtownie wzrósł i trend ten będzie się utrzymywał w kolejnych dekadach.
The Guardian rozpoczął projekt mający na celu ocenę tego jak społeczeństwo może wspierać starzejących się współobywateli.
Łącząc kluczowe dane z sektora publicznego, prywatnego, wolontariatu oraz środowiska akademickiego i przy pomocy administracji centralnej projekt ma obejmować serię wydarzeń oraz poświeconą przedsięwzięciu stronę internetową.
Kampania wspierana przez Joseph Rowntree Foundation, brytyjski czerwony Krzyż i firmę Barchester Healthcare ma ocenić w jak usługodawcy mogliby zaplanować swoje przyszłe działania i przygotować się do .
Problemy, które będą badane w ramach kampanii, dotyczą:
- przyszłości finansowania opieki społecznej
- prac nad poprawą usług dla osób starszych
- wspieranie osób w zdrowym starzeniu się
- wysokość
- zachęcanie osób starszych do pozostawanie
- roli w usługach dla osób starszych