Strona głównaStyl życiaOpiniotwórcze media: Rzeczpospolita, RMF i TVN

Opiniotwórcze media: Rzeczpospolita, RMF i TVN

W najnowszym badaniu częstotliwości cytowania poszczególnych mediów, przeprowadzanym przez Instytut Monitorowania Mediów podium po raz kolejny zajmują dzienniki. Znacząca zmiana liderów opinii nastąpiła we wzajemnej relacji pomiędzy mediami elektronicznymi.
Pozycję lidera utrzymuje Rzeczpospolita, na którą powoływano się 1580 razy. Pomimo sporego spadku w stosunku do lutego (o 112 pkt.), wyprzedza ona Gazetę Wyborczą, którą w marcu cytowano 811 razy. Zarówno wymieniona Gazeta Wyborcza, jak i Dziennik Gazeta Prawna, plasujący się na miejscu 3 (611 cytowań), zwiększyły swój wynik w porównaniu do lutego br. kolejno o 86 i 42 punkty.

RMF FM cytowany 434 razy zajął 4 miejsce w rankingu głównym, wyprzedzając tym samym lidera stacji telewizyjnych TVN 24 (318 powołań). Jest to pierwsza, od czerwca 2005 r., radiostacja, która była częściej źródłem informacji niż telewizja.

W rankingu najczęściej cytowanych tygodników i dwutygodników pierwsze miejsce zajął Wprost (186 powołania) zaraz przed Newsweekiem (cytowanym 172 razy). Miejsce trzecie, mocno wyprzedzając Politykę (cytowaną 97 razy), zajmuje Tygodnik Podhalański, na który w marcu media powoływały się aż 134 razy.

Pomimo, że w rankingu głównym TVN 24 zajmuje dopiero 5 miejsce, co jest spowodowane znaczącym spadkiem w stosunku do okresu poprzedniego (o 140 punktów), nadal pozostaje zdecydowanym liderem opinii wśród stacji telewizyjnych. Kolejny w rankingu TVN cytowany był 187 razy. W marcu br. wysoko uplasowała się również telewizja TVP Info, którą cytowano 41 razy, co daje jej 4 miejsce w rankingu.

Wśród najczęściej cytowanych mediów biznesowych wygrywa Puls Biznesu (203 powołania).

W rankingu najczęściej cytowanych portali internetowych onet.pl niemal dwukrotnie wyprzedza tvn24.pl (pomimo jego wzrostu o 48 punktów w stosunku do lutego br.), na który powoływano się 143 razy. Podium zamyka portal wp.pl cytowany 105 razy (spadek o 35 punktów).

Media najchętniej poruszały zagadnienia ekonomii, rynku i finansów (1015 razy) oraz polityki (986 razy).

Badanie przeprowadzono na podstawie 8407 przekazów mediowych (wycinków prasowych, programów radiowych i telewizyjnych) z okresu 1 – 31 marca 2010 r.

Dziennikarze odnosili się do wiadomości podawanych na łamach innych mediów 8657 razy (5665 razy w prasie, 1947 w telewizji i 1045 w radiu).

Zobacz także

 

 

 

Skomentuj artykuł:

Komentarze mogą dodawać wyłącznie osoby zalogowane.
Jesteś niezalogowany: zaloguj się / zarejestruj się




Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu. Senior.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Komentarze niezgodne z prawem i Regulaminem serwisu będą usuwane.

Artykuły promowane

Najnowsze w dziale

Polecane na Facebooku

Najnowsze na forum

Warto zobaczyć

  • Pola Nadziei
  • Fundacja ITAKA - Centrum Poszukiwań Ludzi Zaginionych
  • Kobiety.net.pl
  • Hospicja.pl
  • Oferty pracy