Strona głównaStyl życiaPKP jednak potrafi

PKP jednak potrafi

Ubiegłoroczna zmiana rozkładu jazdy PKP przerodziła się w klęskę, najczęściej opisywaną w mediach słowem "chaos". Natomiast w tym roku, czy to dzięki rozsądkowi PKP, czy aktywności ministra Nowaka, czy może -a raczej przede wszystkim- dzięki sprzyjającej pogodzie, udało się uniknąć katastrofy. Mediom nie pozostało nic innego jak opisywać wydarzenia bez tonu sensacji - informuje raport Kompas Social Media Instytutu Monitorowania Mediów. Dowodem na sukces PKP może być również brak wzmożonego ruchu w mediach społecznościowych w pierwszych dniach obowiązywania nowego rozkładu.
PKP jednak potrafi Minister Nowak chwali (się)

Zmiany w rozkładzie jazdy pociągów zostały wprowadzone w niedzielę 11 grudnia 2011 roku. Od tego momentu do godziny 12:00 w poniedziałek ukazało się w Internecie pół tysiąca publikacji na ten temat. Głównym bohaterem przekazów stał się minister transportu Sławomir Nowak, który sam aktywnie za pomocą Twittera przekazywał optymistyczne wieści z kolejowego frontu, chętnie przez media cytowane. Minister Nowak był tego dnia gwiazdą PKP - pojawił się w 40 proc. przekazów na temat zmiany rozkładu jazdy, z czego w 70 proc. przypadków zacytowano jego wypowiedzi właśnie z Twittera.

Wśród zwrotów najczęściej opisujących funkcjonowanie kolei dominowało "bez zakłóceń" – fraza użyta właśnie przez Nowaka. Inne miłe i nieoczekiwane określenia używane w publikacjach opisujących zmiany rozkładu to: "bez problemów", "bez utrudnień" oraz wyrażenie dość rzadko w ostatnich czasach występujące w kontekście PKP: "zgodnie z planem".

Cisza w mediach społecznościowych dowodem sukcesu PKP

"Bez zakłóceń" doskonale oddaje klimat ostrożnych pochwał sytuacji na kolei. W mniejszości pozostały wyrażenia hamujące optymizm, takie jak "na razie bez problemów/normalnie". Mainstreamowe media internetowe sukces PKP tłumaczyły pogodą, przy okazji wieszcząc kataklizm, który nadejdzie razem z pierwszym śniegiem.

Najlepszym dowodem sukcesu PKP jest cisza w mediach społecznościowych. Użytkownicy sieci zachowywali się raczej powściągliwie. Czołówkę listy najczęściej publikujących mediów stanowiły portale informacyjne.

Zobacz także

 

 

 

Skomentuj artykuł:

Komentarze mogą dodawać wyłącznie osoby zalogowane.
Jesteś niezalogowany: zaloguj się / zarejestruj się




Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu. Senior.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Komentarze niezgodne z prawem i Regulaminem serwisu będą usuwane.

Artykuły promowane

Najnowsze w dziale

Polecane na Facebooku

Najnowsze na forum

Warto zobaczyć

  • Umierać po ludzku
  • eGospodarka.pl
  • Pola Nadziei
  • EWST.pl
  • Oferty pracy