16-07-2009
zmień rozmiar tekstu
A+ A-
W lipcu zainaugurowano kampanię plakatową dotyczącą uzależnienia Polaków od alkoholu. Jej pomysłodawcami i organizatorami są Fundacja Rusz oraz związanych z nią artystów.
Realizatorzy kampanii zwracają uwagę na fakt, że Polacy irytują się z powodu postrzegania ich jako pijaków przez inne narody, jednocześnie jednak „mocną głowę" uważają za powód do dumy. Pijaństwo okazuje się być składową naszej tożsamości narodowej, a obrzędowość związana z alkoholem jest chętnie pielęgnowana.
Wielu Polaków spędza wolny czas pijąc alkohol. Spotkania towarzyskie, rauty, uroczystości rodzinne i bankiety - wszystkie te imprezy są zwykle suto zakrapiane alkoholem.
- Uważamy, że to ogromna kula u nogi, która ściąga nas jako naród w dół. Jeśli chcemy być nowoczesnym narodem, który pnie się w górę, rozwija i z którym liczą się na świecie, powinniśmy zmierzyć się z autodestrukcyjnymi przekonaniami i nawykami, które nas jako zbiorowość wyniszczają, pozbawiają życiowej energii oraz przysparzają ogromnego cierpienia - uważają organizatorzy kampanii.
Przedsięwzięcie ma na celu wyśmianie obyczajów, mitów i stereotypów związanych z piciem alkoholu. Dlatego też przygotowano plakaty z hasłami: "Pij będziesz wielki", "Picie procentuje", "Czysta męska przyjaźń", "Heroizm narodu mierzony w %".