Strona głównaStyl życiaPolacy przed telewizorem: "Jaka to melodia", Ranczo" oraz Małysz

Polacy przed telewizorem: "Jaka to melodia", Ranczo" oraz Małysz

W pierwszym półroczu 2009 r. Polacy poświęcili na oglądanie telewizji średnio 3 godziny 42 minuty dziennie. Oznacza to, że spędzamy więcej czasu na oglądaniu telewizji. Coraz rzadziej jednak wybieramy ofertę programową czterech największych stacji - informuje TNS OBOP.
TVP1, TVP2, Polsat i TVN w okresie od stycznia do czerwca 2009 uzyskały łącznie udziały na poziomie 67,1 procent. W analogicznym okresie 2008 roku wynik ten był wyższy o blisko 5,5 pkt. procentowych.

W połowie roku zestawienie najlepiej oglądanych stacji otwiera TVP1, która zdecydowanie wyprzedza pozostałe kanały, gromadząc udziały w rynku na poziomie 22,8 procent. Na drugim miejscu znajduje się TVP2 z udziałami 15,9 procent, na trzecim Polsat - 14,8 procent, a na czwartym TVN - 13,7 proc. Te cztery stacje uzyskały jednak gorsze wyniki, niż rok temu. Największy procentowy spadek zanotowały TVN - 12,1 procent oraz Polsat - 8,2 proc. TVP2 zmniejszyła udziały o 5,9 procent, natomiast TVP1 o 5,2 procent.

W badanym okresie Polacy najchętniej wybierali polskie seriale emitowane w telewizji publicznej. Liderem w tej kategorii programów okazał się serial „Ranczo", którego emisja z 1 marca 2009 roku zgromadziła przed telewizorami średnio 9,4 mln widzów czyli ponad połowę Polaków (55 procent) oglądających w tym czasie telewizję. Średnia dla wszystkich tegorocznych emisji serialu „Ranczo" wyniosła 8,8 mln widzów (udziały 55 procent). Łącznie, przynajmniej przez jedną minutę, serial ten oglądało 25,7 mln osób powyżej 4. roku życia.

Wśród najlepiej oglądanych programów znalazły się także programy informacyjne: „Sport TVP1" (6,7 mln widzów; udziały 44 procent), „Wiadomości 19:30" (6,3 mln; 42 procent) oraz Teleexpress (6,3 mln; 50 procent). Dla porównania najlepiej oglądane tegoroczne „Fakty" (TVN, 26.01) zgromadziły 4,3 mln widzów przy udziałach na poziomie 30 procent, a „Wydarzenia" (Polsat, 08.02) - 3,3 mln przy udziałach 24 proc.

W kategorii „rozrywka" w czołówce uplasował się program „Jaka to melodia", który przyciągnął przed telewizory średnio 6,4 mln osób (48 procent) oraz druga część transmisji gali „Telekamery Teletygodnia 2009" (6,2 mln; 41 procent). Wśród najlepiej oglądanych programów znalazły się także transmisje sportowe: pierwsza połowa meczu Polska - Chorwacja w ramach Mistrzostw Świata w Piłce Ręcznej (6,2 mln widzów; udziały 39 procent) oraz skoki narciarskie z udziałem Adama Małysza.

W rankingu stacji tematycznych liderem pozostają stacje informacyjne TVP Info (udziały 4,2 procent) oraz TVN24 (udziały 3 procent). TVP Info uzyskała wynik gorszy o 0,32 pkt. procentowego, ale wciąż pozostaje liderem wśród stacji informacyjnych. Z kolei TVN24 poprawiła nieznacznie swój wynik o 0,11 pkt. procentowego w porównaniu do analogicznego okresu w 2008 r.
Kolejne miejsca zajęły stacje tematyczne skierowane do najmłodszej widowni - „Disney Channel" (wzrost z 0,65 proc. do 0,95 proc.) oraz Jetix (wzrost z 0,56 proc. do 0,86 proc.).

Zobacz także

 

 

 

Skomentuj artykuł:

Komentarze mogą dodawać wyłącznie osoby zalogowane.
Jesteś niezalogowany: zaloguj się / zarejestruj się




Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu. Senior.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Komentarze niezgodne z prawem i Regulaminem serwisu będą usuwane.

Artykuły promowane

Najnowsze w dziale

Polecane na Facebooku

Najnowsze na forum

Warto zobaczyć

  • eGospodarka.pl
  • Aktywni 50+
  • Uniwersytety Trzeciego Wieku
  • Hospicja.pl
  • Oferty pracy