Strona głównaStyl życiaPoświąteczne podsumowania

Poświąteczne podsumowania

Święta, święta i po świętach. Czas na podsumowania. Nawet w tak magicznym okresie Polacy nie mogą obyć się bez najnowszych osiągnięć techniki. Nie wyobrażamy sobie świąt bez telewizora, komórki czy komputera.
Święta i telewizja

Według danych AGB Nielsen Media Research w Święta Bożego Narodzenia (25 i 26 grudnia 2005 r.) statystyczny Polak spędził średnio przed telewizorem 5 godzin i 58 minut. W pierwszej dziesiątce najchętniej oglądanych programów na pierwszym miejscu znalazła się telenowela „M jak miłość” z oglądalnością 8,35 mln widzów. Drugie miejsce zajął konkurs muzyczny „Szansa na sukces”, który oglądało 6,33 mln, natomiast serial „Na dobre i na złe” uplasował się na trzecim miejscu z oglądalnością 6,32 mln widzów. Wśród wszystkich widzów oglądających telewizję najwięcej z nich przyciągnęła stacja TVP 2 – 23,6 proc.. Stacja TVP 1 osiągnęła nieco niższy pułap 23,21 proc.. Polsat prześcignął w walce o widza TVN – gromadząc 18,46 proc. widzów. Udział TVN wyniósł 14,79 proc. Dane z bieżącego roku nie zostały jeszcze opublikowane.

Święta i telefony

W okresie Świąt Bożego Narodzenia (23-26 grudnia), klienci Polskiej Telefonii Cyfrowej, operatora sieci Era i Heyah, wysłali i odebrali łącznie około 345 mln krótkich wiadomości tekstowych SMS oraz ponad 1,5 mln wiadomości multimedialnych MMS - poinformowano w oficjalnym komunikacie prasowym. Tylko w Wigilię było to prawie 150 mln sms-ów i 570 tys. mms-ów.

Święta i internet

Jak podaje „Rzeczpospolita”, szacuje się, że obroty polskiego e-handlu, w którym działa prawie 2,5 tys. internetowych sklepów, osiągną w tym roku rekordową wartość 4 mld zł. W Merlin.pl przed świętami liczba jednocześnie przebywających na jego stronach klientów dochodziła do 10 tys. Spółkom internetowym nie przeszkodził nawet niedawny strajk pracowników poczty. Internetowy handel to na razie nieco ponad 1 proc. całego handlu detalicznego w Polsce. - Za cztery lata powinien przekroczyć 4 proc. i wartość 16 mld zł - uważa Robert Hałacz, analityk firmy Gemius badającej Internet i e-biznes.

Aleksandra Dudzisz / Senior.pl

Zgłoś błąd lub uwagę do artykułu

Zobacz także

 

 

 

Skomentuj artykuł:

Komentarze mogą dodawać wyłącznie osoby zalogowane.
Jesteś niezalogowany: zaloguj się / zarejestruj się




Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu. Senior.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Komentarze niezgodne z prawem i Regulaminem serwisu będą usuwane.

Artykuły promowane

Najnowsze w dziale

Polecane na Facebooku

Najnowsze na forum

Warto zobaczyć

  • Aktywni 50+
  • Umierać po ludzku
  • EWST.pl
  • Kobiety.net.pl
  • Oferty pracy