Strona głównaStyl życiaProdukty dla seniorów pilnie potrzebne

Produkty dla seniorów pilnie potrzebne

Seniorzy stanowią ważną siłę nabywczą. Firma doradcza Deloitte przeprowadziła badania, z których wynika, że na rodzimym rynku istnieje niezagospodarowana nisza w postaci produktów przeznaczonych specjalnie dla seniorów. To nie tylko okazja do zarobienia dla przedsiębiorców, to także problem społeczny – obecnie dojrzali konsumenci narzekają na brak przeznaczonych dla nich towarów, bądź na ich niebotyczne ceny.
Produkty dla seniorów pilnie potrzebne [© sculpies - Fotolia.com] „Polskie firmy muszą przedefiniować swoje strategie, aby skutecznie konkurować o klientów w wieku 55+, których potencjał będzie w naszym kraju coraz większy”, oceniają konsultanci z Deloitte. Zgodnie z analizami rozwoju sytuacji na polskim rynku, osoby starsze staną się najprawdopodobniej jedną z bardziej atrakcyjnych grup klientów. Obecnie firmy często nie uwzględniają tego faktu w swoich strategiach sprzedażowych i marketingowych. Konieczne stanie się także większe różnicowanie oferty, aby uwzględnić potrzeby osób starszych.

„Często firmy traktują osoby po 55 roku życia jako jednorodną grupę, tymczasem ten segment jest zróżnicowany podobnie jak „młodsze” segmenty odbiorców. Osoby te mają różnorodne potrzeby jak inne grupy wiekowe, a co ważne, wbrew stereotypom ten segment klientów jest coraz bardziej zamożny” – mówi Władysław Szwoch, partner w Deloitte.

Pracujące osoby po 55 roku życia zarabiają średnio więcej niż osoby młodsze. Jednocześnie, gospodarstwa domowe emerytów mają dochód do dyspozycji, czyli przeznaczony na wydatki konsumpcyjne, wyższy niż średnia dla wszystkich gospodarstw domowych w Polsce. Zsumowany dochód pozostający do dyspozycji emerytów stanowi drugie największe źródło możliwych wydatków, po grupie pracowników najemnych. Gospodarstwa emeryckie mają miesięcznie do wydania ponad 7 miliardów złotych.

Grupa osób po 55 roku życia będzie coraz liczniejsza w Polsce. Zgodnie z prognozami GUS do roku 2050 odsetek takich ludzi w ogóle ludności Polski zwiększy się do 47% (obecnie wynosi już 28%). Wynika to między innymi ze zmniejszającego się współczynnika dzietności kobiet oraz z dynamicznie rosnącej długości życia społeczeństw. Potwierdzeniem tych tendencji może być stale wydłużająca się średnia życia ludzi w takich krajach jak Japonia czy Norwegia.

„Segment osób po 55 roku życia staje się coraz bardziej atrakcyjny jako grupa docelowa. Firmy powinny w swoich strategiach pamiętać o potrzebach tego segmentu oraz rozróżniać w jego ramach różne grupy osób. Jednocześnie muszą pamiętać o tym, że takie osoby oczekują usług i produktów wysokiej jakości, jednocześnie łatwych w użyciu oraz odpowiadających na potrzeby wynikające z wieku. Firmy powinny unikać funkcjonujących w naszym społeczeństwie stereotypów związanych z osobami starszymi i wybierać lepsze kanały komunikacji z nimi” – podsumowuje Piotr Filipiuk, menedżer w Deloitte.

Joanna Papiernik / Senior.pl

Zgłoś błąd lub uwagę do artykułu

Zobacz także

 

 

 

Skomentuj artykuł:

Komentarze mogą dodawać wyłącznie osoby zalogowane.
Jesteś niezalogowany: zaloguj się / zarejestruj się




Komentarze

  • 11:26:45, 11-04-2008 senior A.P.

    Nalezy jeszcze wziasc pod uwage (chyba o to chodzi),ze tej grupy spoleczenstwa lepiej "trzymaja sie pieniadze" niz mlodszych grup wiekowych.
    Seniorzy wiedza jak,gdzie i na co wydawac pieniadze.
  • 21:44:26, 11-04-2008 ciotunia4

    Cytat:
    Nalezy jeszcze wziasc pod uwage (chyba o to chodzi),ze tej grupy spoleczenstwa lepiej "trzymaja sie pieniadze" niz mlodszych grup wiekowych.
    Seniorzy wiedza jak,gdzie i na co wydawac pieniadze.
    Senior to tez człowiek mysli nawet predzej a potrzeb ma tez niemało
  • 00:07:53, 12-04-2008 Malgorzata 50

    Cytat:
    Nalezy jeszcze wziasc pod uwage (chyba o to chodzi),ze tej grupy spoleczenstwa lepiej "trzymaja sie pieniadze" niz mlodszych grup wiekowych.
    Seniorzy wiedza jak,gdzie i na co wydawac pieniadze.
    Nie rozsmieszaj mnie ...to ja chyba jestem inna grupa wiekowa hurraaaaa
    A swoją drogą po jakiemu ten odkrywczy artykuł jest napisany???? Bo chyba nie po polsku-no moze po polskiemu.
    ... zobacz więcej
  • 18:27:44, 12-04-2008 Jadzia P.

    Pieniądze trzymają się seniora, ale seniorki nie bardzo. One to też kobiety, a kobiety w kazdym wieku lubią zakupy.
  • 19:57:16, 12-04-2008 Malgorzata 50

    hmmmm a gdzie jest taki senior co trzyma te pieniądze i nie wie co z nimi zrobic -chętnie wejdę w spólkę i zagospodaruje aktywa
  • 20:27:28, 12-04-2008 tadeusz50

    Cytat:
    Malgorzata 50
    hmmmm a gdzie jest taki senior co trzyma te pieniądze i nie wie co z nimi zrobic -chętnie wejdę w spólkę i zagospodaruje aktywa
    Ja odpadam, mnie też nie trzymają się pieniądze.
  • 20:44:28, 12-04-2008 Malgorzata 50

    ależ to jest apel ogolny tadeuszu ,nie skierowany do ciebie bynajmniej....
  • 20:51:47, 12-04-2008 tadeusz50

    Pożatrować nie można, czy co?
  • 21:15:59, 12-04-2008 Wodniczka

    Małgorzata50 seniorzy zbierają sobie kasę na wycieczki zagraniczne, nadrabiają stracony czas gdy uczciwie pracowali, a teraz zasłużenie odpoczywają ( oj nie wszyscy sa z tego samego worka )
  • 21:18:59, 12-04-2008 lawenda

    Może mnie oświecicie, bo czytając te posty to nijak nie mogę wyczytać o jakie produkty dla seniorów chodzi ? Czytam tylko o kasie i kto ma, czy nie ma. To jak jest z tymi produktami i czy to ma sens ?. Jeżeli był to artykół, to tak sobie kombinuję, że powinna być przytoczona treść, albo tytuł czasopisma. Ktoś pewnie się bardzo spieszył do nowego wątku.

Strony : 1 2 nastepna »

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu. Senior.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Komentarze niezgodne z prawem i Regulaminem serwisu będą usuwane.

Artykuły promowane

Najnowsze w dziale

Polecane na Facebooku

Najnowsze na forum

Warto zobaczyć

  • Aktywni 50+
  • Poradnik-zdrowia.pl
  • Hospicja.pl
  • Internetowe Stowarzyszenie Seniorów
  • Oferty pracy