Strona głównaStyl życiaSeniorzy nie wierzą w sukces polskich innowacji

Seniorzy nie wierzą w sukces polskich innowacji

Jak wynika z raportu firmy doradczej On Board PR opracowanego na podstawie badań PBS DGA tylko 42% Polaków wierzy, że innowacyjny produkt z Polski może odnieść globalny sukces. Poziom sceptycyzmu ankietowanych rośnie wraz z ich wiekiem.
Największy optymizm deklarują ludzie młodzi. W grupie wiekowej 18-39 lat na globalny sukces polskiej innowacji ma nadzieję ponad połowa osób. Spośród ankietowanych mających co najmniej 59 lat takie przekonanie wyraża już tylko 28% osób.

Z nadzieją patrzą w przyszłość przedsiębiorcy i właściciele firm, wśród których aż 58% wierzy w sukces Polski w perspektywie kilku lat. Podobne nadzieje wyrażają też osoby z wyższym wykształceniem (71%).
Największe nadzieje Polacy wiążą z medycyną i farmacją - te dziedziny wskazało 27% ankietowanych. Nieco mniej, bo 25% wybrało informatykę i telekomunikację.

- Tak wysoki poziom sceptycyzmu społeczeństwa to ważny sygnał dla instytucji promujących przedsiębiorczość i innowacyjność w Polsce - komentuje Norbert Kilen z On Board PR - Warto nagłaśniać konkretne sukcesy polskich firm i ośrodków naukowych. Informacje o nich nie docierają do wszystkich, a brak ich świadomości utrudnia tworzenie sprzyjającego klimatu do powstawania nowych przedsięwzięć o globalnych ambicjach.

Zobacz także

 

 

 

Skomentuj artykuł:

Komentarze mogą dodawać wyłącznie osoby zalogowane.
Jesteś niezalogowany: zaloguj się / zarejestruj się




Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu. Senior.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Komentarze niezgodne z prawem i Regulaminem serwisu będą usuwane.

Artykuły promowane

Najnowsze w dziale

Polecane na Facebooku

Najnowsze na forum

Warto zobaczyć

  • Fundacja ITAKA - Centrum Poszukiwań Ludzi Zaginionych
  • Akademia Pełni Życia
  • Umierać po ludzku
  • Kosciol.pl
  • Oferty pracy