13-05-2009
zmień rozmiar tekstu
A+ A-
Jak wynika z raportu firmy doradczej On Board PR opracowanego na podstawie badań PBS DGA tylko 42% Polaków wierzy, że innowacyjny produkt z Polski może odnieść globalny sukces. Poziom sceptycyzmu ankietowanych rośnie wraz z ich wiekiem.
Największy optymizm deklarują ludzie młodzi. W grupie wiekowej 18-39 lat na globalny sukces polskiej innowacji ma nadzieję ponad połowa osób. Spośród ankietowanych mających co najmniej 59 lat takie przekonanie wyraża już tylko 28% osób.
Z nadzieją patrzą w przyszłość przedsiębiorcy i właściciele firm, wśród których aż 58% wierzy w sukces Polski w perspektywie kilku lat. Podobne nadzieje wyrażają też osoby z wyższym wykształceniem (71%).
Największe nadzieje Polacy wiążą z medycyną i farmacją - te dziedziny wskazało 27% ankietowanych. Nieco mniej, bo 25% wybrało informatykę i telekomunikację.
- Tak wysoki poziom sceptycyzmu społeczeństwa to ważny sygnał dla instytucji promujących przedsiębiorczość i innowacyjność w Polsce - komentuje Norbert Kilen z On Board PR - Warto nagłaśniać konkretne sukcesy polskich firm i ośrodków naukowych. Informacje o nich nie docierają do wszystkich, a brak ich świadomości utrudnia tworzenie sprzyjającego klimatu do powstawania nowych przedsięwzięć o globalnych ambicjach.