Strona głównaStyl życiaTakie jedzenie pomoże uchronić się przed oparzeniami słonecznymi

Takie jedzenie pomoże uchronić się przed oparzeniami słonecznymi

Wiosna początkowo nas nie rozpieszczała, jednak ostatnie dni obfitują w słoneczne godziny. Tym chętniej cieszymy się ładną pogodą i spędzamy czas na zewnątrz. To dobrze, z jednym zastrzeżeniem - trzeba pamiętać o ochronie przeciwsłonecznej. Niezbędne są tu oczywiście kremy z filtrem, ale nasza dieta także ma znaczenie dla reakcji skóry na światło słoneczne. Sprawdź, co warto wprowadzić w tym celu do jadłospisu.
Takie jedzenie pomoże uchronić się przed oparzeniami słonecznymi [Fot. Dimid - Fotolia.com]

Zielona herbata

Zielona herbata zawiera związki katechinowe, które pomagają chronić przed szkodliwym promieniowaniem słońca; Co więcej, kwas taninowy łagodzi ból wywołany . Wystarczy picie dwóch filiżanek tej herbaty dziennie, by uzyskać efekty ochronne.

Słodkie ziemniaki

Dostarczą ci potasu i beta-karotenu, czyli prowitaminy A. Ma to podstawowe znaczenie dla wytworzenia , które będą stanowiły ochronę przed szkodliwym effektem działania światła słonecznego. Podobnie w beta-karoten bogata jest marchew. Nie bez znaczenia jest też zawarta w tyh warzywach witamina C, która wspiera odpowiednie nawilżenie skóry niezbędne w utrzymaniu jej zdrowego wyglądu.

Oliwa z oliwek

Używaj w kuchni , dzięki temu twoje dania będą smaczne i zdrowe, a dodatkowo produkt ten jest naturalnym blokerem przeciwsłonecznym. Oliwa zawiera skwalan, związek, który jest produkowany przez nasz organizm, ale wraz z czasem go ubywa, a dzięki niemu stajemy się bardziej odporni na uszkodzenia spowodowane nadmiernym opalaniem. Substancja ogranicza powstawanie podrażnień skóry i przebarwień.

Granaty

W granatach znajduje się kwas elagowy, który może pomóc w ochronie skóry przed uszkodzeniem komórek indukowanym przez UVA i UVB. Owoce zapobiegają przesuszeniu i przeciwdziałają na skórze.

Ryby

odznaczają się wysoką zawartością kwasów tłuszczowych omega-3, w tym kwasu eikozapentaenowego (EPA). Ten tłuszcz ma silne działanie przeciwzapalne i może również zapobiegać poparzeniom słonecznym. Osoby regularnie jedzące ryby słabiej się opalają i odznaczają się wyższym progiem powstawania oparzeń słonecznych. Co więcej, cechują się niższymi markerami uszkodzeń DNA w skórze, które nasilają się zwykle właśnie powodu promieniowania słonecznego.

Zobacz także

 

 

Skomentuj artykuł:

Jesteś niezalogowany: zaloguj się / zarejestruj się

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu. Senior.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Komentarze niezgodne z prawem i Regulaminem serwisu będą usuwane.

Artykuły promowane

REKLAMA

Najnowsze w dziale

Polecane na Facebooku

Najnowsze na forum

Warto zobaczyć

  • Kobiety.net.pl
  • eGospodarka.pl
  • Aktywni 50+
  • EWST.pl
  • Oferty pracy

  X   Strona wykorzystuje pliki cookies w celu prawidłowego jej działania oraz korzystania z narzędzi analitycznych, reklamowych, marketingowych i społecznościowych. Szczegóły znajdują się w Polityce Prywatności. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. Jeśli nie chcesz, aby pliki cookies były zapisywane w pamięci Twojego urządzenia, możesz to zmienić za pomocą ustawień przeglądarki.   X