25-02-2007
zmień rozmiar tekstu
A+ A-
Urząd Ochrony Konsumentów i Konkurencji postanowił wziąć pod lupę wieczorne konkursy audiotele, nadawane na antenie Polsatu, TVN i TV 4 – podaje „Metro”. Urzędnicy mają sprawdzić, czy zasady ich przeprowadzania nie naruszają praw konsumentów.
Prawie wszystkich komercyjnych nadawców opanowała ostatnio moda na nowy rodzaj teleturniejów audiotele. Idea jest prosta – skąpo odziane prezenterki zachęcają widzów do odgadnięcia banalnie prostej zagadki. Rozwiązania można przekazywać dzwoniąc na specjalnie płatne linie telefoniczne lub wysyłając kosztownego sms premium. Wszystko pod hasłem „bez ruszania się z domu, możesz wygrać spore pieniądze”. Problem w tym, że prawdziwie wielkie pieniądze na takich konkursach zarabiają jedynie same stacje telewizyjne.
Prezes UOKIK postanowił w związku z tym sprawdzić, czy widzowie wspomnianych programów są w prawidłowy sposób informowani o regulaminie telewizyjnych konkursów. Urzędnicy zbadają również, czy stacje rzetelnie podają wysokość wszystkich opłat, ponoszonych przez ich widzów podczas udziału w grze.