Strona głównaStyl życiaWięcej whisky, mniej wódki czystej

Więcej whisky, mniej wódki czystej

Polacy coraz chętniej będą sięgali po whisky, której sprzedaż do 2016 r. wzrośnie o ponad połowę, a także po wódki smakowe. Stracą na znaczeniu za to wódki czyste. Prognozy przewidują także rosnącą popularność napojów określanych mianem „ready to drink”, czyli gotowych drinków wyprodukowanych na bazie alkoholi mocnych.
Więcej whisky, mniej wódki czystej Prognozy dla rynku alkoholu przewidują, że jego tegoroczna sprzedaż w Polsce osiągnie poziom 455 501 tys. 9-litrowych kartonów, a po pięciu latach, czyli w 2016 r. sprzeda się 421 248 tys. 9-litrowych kartonów alkoholu, co będzie oznaczało spadek o 7,5%. Takie przewidywania dla Polski wpisują się w zjawisko coraz niższego spożycia alkoholu, które obserwowane jest w Europie. Największy udział w spadku sprzedaży ilościowej będzie miało (o blisko 9%), natomiast sprzedaż napojów spirytusowych oraz wina wzrośnie – odpowiednio o 0,7% i 1,6%.

- Ogólny spadek spożycia alkoholi przez Polaków jest obserwowany na przestrzeni wielu lat i jak widać, nie powinno się to w najbliższym czasie zmienić. Ten trend w Polsce jest zresztą fragmentem szerszego zjawiska, obserwowanego także w wielu innych europejskich krajach. Będziemy wiec pili trochę mniej, ale równocześnie inaczej – nieco spadnie spożycie czystej , ale za to będą rosły aspiracyjne kategorie jak wino i kolorowe mocne trunki. Jednocześnie alkoholem coraz bardziej popularnym będą napoje Ready To Drink. To produkt, który pojawił się na naszym rynku stosunkowo niedawno, ale grono jego konsumentów będzie systematycznie wzrastać – komentuje Leszek Wiwała, prezes Związku Pracodawców Polski Przemysł Spirytusowy.

Zmiany przyzwyczajeń konsumenckich widać także na podstawie prognoz spożycia poszczególnych napojów. Kategorią, która będzie rosła najmocniej, jest whisky. Jeszcze do niedawna był to konsumowany wyłącznie przez niewielką liczbę osób. W pewnym sensie wizerunkowo oznaczało to przynależność do elitarnego grona koneserów. W miarę bogacenia się Polaków, a także popularyzacji na coraz większą skalę kultury picia markowych alkoholi, to grono zaczęło gwałtownie rosnąć i, jak pokazują szacunki, w przyszłości to zjawisko nabierze jeszcze większego tempa. Innym ciekawym zjawiskiem jest rosnąca popularność alkoholi smakowych, a przede wszystkim wódek smakowych. Ten trend wykorzystują producenci, wprowadzając na rynek kolejne smakowe odsłony marek, do tej pory produkowanych wyłącznie jako wódki czyste.

Zobacz także

 

 

 

Skomentuj artykuł:

Komentarze mogą dodawać wyłącznie osoby zalogowane.
Jesteś niezalogowany: zaloguj się / zarejestruj się




Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu. Senior.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Komentarze niezgodne z prawem i Regulaminem serwisu będą usuwane.

Artykuły promowane

Najnowsze w dziale

Polecane na Facebooku

Najnowsze na forum

Warto zobaczyć

  • Kobiety.net.pl
  • Umierać po ludzku
  • Poradnik-zdrowia.pl
  • Pola Nadziei
  • Oferty pracy