22-05-2009
zmień rozmiar tekstu
A+ A-
„Woda - naturalnie ze źródła" to hasło kampanii społecznej promującej picie dobrych jakościowo wód w opakowaniach, która rozpoczęła się 19 maja. Jej inicjatorem jest Krajowa Izba Gospodarcza "Przemysł Rozlewniczy".
Celem kampanii jest promocja wód mineralnych i źródlanych pochodzących z naturalnych źródeł. Jej organizatorzy chcą przypomnieć społeczeństwu o konieczności picia wód w opakowaniach i płynących z tego korzyściach.
Polacy piją znacznie mniej wód butelkowanych niż inni mieszkańcy UE, choć z roku na rok jest to coraz większa liczba. Statystyczny Europejczyk pije rocznie ok. 106 litrów wody, a Polak - tylko ok. 65 litrów.
W ubiegłym roku wypiliśmy łącznie ponad 2 mld litrów wód czyli o 5,3 proc. więcej, niż w roku 2007.
Najczęściej sięgaliśmy po wodę niegazowaną, ale coraz częściej wybieramy także wody smakowe - co piąta sprzedana w 2008 roku butelka wody to właśnie woda smakowa. Ulubionym formatem Polaków jest woda o pojemności 1,5 litra, ale największy wzrost sprzedaży odnotowano w formacie 0,5 litra.