26-03-2009
zmień rozmiar tekstu
A+ A-
W kwietniu rusza ogólnopolska kampania społeczno - medialna przeciw marnowaniu żywności, której organizatorem jest Federacja Polskich Banków Żywności. Szacuje, się że na całym świecie 1/3 wyprodukowanej żywności ulega zmarnowaniu.
Celem kampanii „Przestań wyrzucać" jest zwrócenie uwagi społeczeństwa na fakt, że zmarnowana żywność ma wpływ na środowisko naturalne, społeczne i ekonomiczne. Wyrzucając produkt spożywczy marnujemy nie tylko żywność, ale także energię, koszty poniesione na zakup i przygotowanie posiłków oraz produkujemy więcej odpadów. Kampania zachęca do zmiany postaw i zachowań konsumentów oraz promuje wśród producentów przekazywanie żywności Bankom Żywności, zamiast niepotrzebnej utylizacji.
Organizatorzy kampanii popodkreślają, że 60% wyrzucanej żywności wciąż nadaje się do spożycia, a kolejne 20% można by zaoszczędzić dzięki odpowiedniemu przechowywaniu i niedopuszczeniu do jej zepsucia.