07-07-2009
zmień rozmiar tekstu
A+ A-
Firma GoodBrand & Company Polska zaprezentowała wyniki badania Kapitału Społecznego Marek. Marką narodową o najwyższej wartości społecznej w Polsce okazał się Kościół katolicki, który osiągnął wynik ponad dwukrotnie wyższy niż kolejne marki: Kraków, Wrocław, Polska i Gdańsk. Znacznie słabiej wypadły inne duże polskie miasta: Poznań i Warszawa oraz Katowice, które wypadły najsłabiej wśród miast.
Spośród marek i instytucji państwowych, jedynie Premier uzyskał wartość powyżej średniej dla swojej kategorii. Marka Premier poważnie zdystansowała Rząd, Prezydenta i Sejm, a najniższą wartość wśród marek narodowych w oczach respondentów ma ZUS.
W kategorii „Marki Charytatywne" przebadano 21 największych polskich fundacji, stowarzyszeń i charytatywnych organizacji pozarządowych. Marką o najwyższej wartości społecznej nie tylko w swojej kategorii, ale też wśród wszystkich 300 przebadanych marek jest Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy.
Wśród najlepiej ocenianych fundacji w Polsce znalazły się także Fundacja Anny Dymnej „Mimo wszystko" oraz Fundacja TVN „Nie jesteś sam". Dobrze oceniono także Polski Czerwony Krzyż, „Podziel się posiłkiem" (Danone), Polską Akcję Humanitarną, Lekarzy bez granic, Fundację Polsat „Podaruj dzieciom słońce" oraz „Pajacyk".
Badaniu poddano ponad 300 obecnych w Polsce marek w 22 kategoriach.
www.goodbrand.com