13-09-2009
zmień rozmiar tekstu
A+ A-
„Herbata na ustach wszystkich" - pod takim hasłem odbędą się w tym roku trzecie ogólnopolskie Dni Herbaty organizowane pod patronatem Dilmah. Herbaciany festiwal rozpocznie się 1 października i potrwa cały miesiąc.
Dni Herbaty to doroczne święto herbaty organizowane już po raz trzeci. Ten festiwal herbaty obejmuje różnorodne działania w całej Polsce. Celem Dni Herbaty jest promocja herbaty w Polsce poprzez propagowanie idei jakości, różnorodności i kultury jej spożycia.
Tematem przewodnim tegorocznych Dni Herbaty w handlu będzie "herbata cejlońska", która na świecie i w Polsce od kilkudziesięciu lat jest synonimem najwyższej jakości i najbardziej wykwintnego smaku. Przed laty była ona nieosiągalna na półkach sklepowych - dziś często pozostaje niezauważona w natłoku kolorowych opakowań z różnych stron świata.
- Chcielibyśmy przypomnieć Polakom, na czym polega wyjątkowość prawdziwej herbaty cejlońskiej, której symbolem jest umieszczany na opakowaniach Dilmah cejloński lew - mówi Grażyna Maliszewska, która wielokrotnie miała okazję odwiedzać cejlońskie plantacje herbaty. - Po pierwsze na Cejlonie herbatę zbiera się ręcznie, co w dzisiejszych czasach niestety staje się już rzadkością. Po drugie produkuje się tu herbaty bardzo różnorodne, ponieważ plantacje rozciągają się na Cejlonie od oceanu aż po wysokie góry. Po trzecie wreszcie panują tu idealne warunki geoklimatyczne dla uprawy tego egzotycznego drzewka.
W październiku pojawią się propagujące akcję naklejki, w sklepach rozpocznie się bardzo atrakcyjna promocja sprzedaży oraz dostępny będzie - podobnie jak w roku ubiegłym - kalendarz "zdzierkowy" redagowany przez Marka Przybylika, w którym poza opowieściami o herbacie cejlońskiej znajdą się liczne porady oraz autorskie felietony Marka Kondrata o winie, Piotra Adamczewskiego o kulinariach, Jerzego Iwaszkiewicza o motoryzacji, a także rysunki satyryczne Zbigniewa Jujki.
Więcej informacji już wkrótce na stronie .