09-02-2009
zmień rozmiar tekstu
A+ A-
Jak wynika z raportu „Marki RTV" firmy doradczej On Board PR i badań PBS DGA Polacy bardzo cenią sobie innowacyjne marki. Aż 77 proc. Polaków kupując sprzęt radiowo - telewizyjny zwraca uwagę właśnie na innowacyjność.
Wśród marek, które Polacy uważają za najbardziej innowacyjne, zdecydowanie wygrało Sony, które wskazało 47% ankietowanych. Na drugim miejscu znalazł się Panasonic (40%), a na trzecim Philips (36%).
W badaniach przeprowadzonych przez PBS DGA i On Board PR zostały również wyłonione najbardziej rozpoznawalne marki RTV w Polsce. Pierwsze miejsce zajął Panasonic (85,6% wskazań), drugie - Philips (85,3%), a trzecie - Sony (85,0%). Wśród mężczyzn najbardziej rozpoznawalną marką jest Panasonic, natomiast kobiety najlepiej znają markę Philips.
Raport „Marki RTV" przedstawia też źródła informacji i opinii o sprzęcie RTV, które cenią Polacy. Przed podjęciem decyzji o zakupie Polacy najchętniej radzą się znajomych i rodziny (56% odpowiedzi), na drugim miejscu znalazły się opinie sprzedawców (32%), a w dalszej kolejności informacje znalezione w Internecie (24%).
- Pod tym względem branża RTV nie różni się wiele od innych sektorów gospodarki - komentuje wyniki badań Norbert Kilen z On Board PR. - Tutaj również istotnym elementem strategii komunikacji marek pozostaje sprzedawca, który swoją pozytywną, lub krytyczną opinią jest w stanie przekreślić wysiłki marketingowe silnej marki, jak i wspomóc zaufanie do marki mało znanej.