Strona głównaStyl życiaŚwiąteczna jakość obsługi klientów

Świąteczna jakość obsługi klientów

Większości z nas przedświąteczny okres zakupów kojarzy się z gorączkowym bieganiem po pasażach i tłumami w galeriach handlowych. Czy tłok i nadmiar ludzi w sklepach wpływa na jakość obsługi? Co może spotkać nas podczas świątecznych pospiesznych zakupów?
Świąteczna jakość obsługi klientów [© Roman Milert - Fotolia.com] Przedświąteczny czas to okres wzmożonych zakupów. Biegamy po sklepach jak w amoku wydając mnóstwo pieniędzy i kupując masę przeróżnych bardziej lub mniej potrzebnych rzeczy. Handlowcy dbają o to aby przyciągnąć nas do swoich sklepów i już od listopada ubierają je niczym choinki, przystrajają w łańcuchy, bombki i wszelkie mikołajowe atrybuty.

Tłok w sklepach i galeriach handlowych, amok, w jakim robimy zakupy spowodowany nadmiarem przedświątecznych obowiązków i przede wszystkim pośpiech sprawia, że nie do końca zwracamy uwagę na obsługę i jesteśmy bardziej podatni na drobne oszustwa, jakie mogą nas spotkać ze strony usługodawców i ich personelu. Przez to, że wszelkie sprawy załatwiamy w wielkim pędzie często nie zwracamy uwagi na to, czy przy kasie sprzedawca prawidłowo wydał nam resztę lub czy zapakował nam wszystkie towary, za które zapłaciliśmy albo czy na naszym paragonie któryś z towarów nie został nabity podwójnie.

Warto zwrócić także uwagę na sytuację, która zdarza się niezwykle często – brak drobnych w kasie. Pewnie niejednokrotnie zdarzyło nam się przy okazji płacenia za towar, że sprzedawca poinformował nas o niemożliwości wydania reszty z powodu braku drobnych. To zjawisko jest niezwykle częste, a przecież to niedopuszczalne, aby w sklepie nie było drobnych, bo to świadczy tylko i wyłącznie o nieprzygotowaniu sprzedawców do pracy.
Oczywiście brak drobnych w kasie i niemożność wydania reszty nie zawsze świadczy o chęci oszukania klienta, aczkolwiek jeżeli sytuacja powtarza się nagminnie nietrudno podejrzewać, iż sprzedawca może czerpać z tego jakieś korzyści. Jeżeli w niewielkim sklepie, w którym codziennie robi zakupy 200 osób sprzedawca połowie z nich oznajmi, iż nie ma wydać 20 groszy, a kupujący w pośpiechu machną na to ręką i aby nie blokować kolejki i nie wprowadzać zbędnego zamieszania uznają, że nie ma sprawy, to można założyć, że dziennie nie wydający drobnej reszty sprzedawca zarobi dodatkowo ok. 20 zł, w skali tygodnia jest to ok. 100 zł, w skali miesiąca będzie to ok. 400 zł czyli całkiem niezła sumka, która mówi sama za siebie. A ile więcej nieuczciwy sprzedawca może zarobić uprawiając taki proceder w okresie świątecznym, kiedy to my, klienci kupujemy częściej, więcej i szybciej?

Wszyscy jesteśmy klientami, konsumentami i usługobiorcami i wszyscy, w tym nasilającym zakupy i sprawunki okresie świątecznym, powinniśmy zwrócić szczególną uwagę na jakość obsługi nie tylko w sklepach, ale także w firmach i wszelkich instytucjach, gdzie okres świat często wprowadza pewnego rodzaju rozluźnienie, które często utrudnia klientom załatwienie różnych spraw najczęściej przekładanych na okres „po świętach”.

Jeżeli spotkało nas ze strony usługodawców lub ich personelu coś nieprzyjemnego lub nawet niedopuszczalnego, warto opisać swój przypadek oraz ocenić działania firmy na stronie www.jakoscobslugi.pl biorąc tym samym udział w projekcie JAKOSĆ OBSŁUGI.

Jeżeli zdarzyło nam się być wyjątkowo dobrze potraktowanym lub obsłużonym przez usługodawcę lub jego personel, to także możemy się tym podzielić i opisać to na tej samej stronie. Program JAKOŚĆ OBSŁUGI powstał po to, aby zmniejszyć ilość przykrych wydarzeń, jakie spotykają nas, konsumentów niestety niezwykle często i zdecydowanie zwiększyć ilość pozytywnych odczuć związanych z jakością obsługi w firmach i instytucjach.

Adrianna Buniewicz / Senior.pl

Zgłoś błąd lub uwagę do artykułu

Zobacz także

 

 

 

Skomentuj artykuł:

Komentarze mogą dodawać wyłącznie osoby zalogowane.
Jesteś niezalogowany: zaloguj się / zarejestruj się




Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu. Senior.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Komentarze niezgodne z prawem i Regulaminem serwisu będą usuwane.

Artykuły promowane

Najnowsze w dziale

Polecane na Facebooku

Najnowsze na forum

Warto zobaczyć

  • Poradnik-zdrowia.pl
  • Pola Nadziei
  • Hospicja.pl
  • Aktywni 50+
  • Oferty pracy