25-09-2007
zmień rozmiar tekstu
A+ A-
1- go października 2007 roku w Centrum Prasowym Foksal w Warszawie odbędzie się konferencja „Wizerunek osób starszych w mediach”. Przedsięwzięcie ma na celu przestawienie nowatorskiego raportu podsumowującego miesięczne obserwacje prasy, radia i telewizji w zakresie wizerunku starości i osób starszych w mediach. Konferencji patronuje portal Senior.pl.
Dane z raportu i informacje zebrane od ekspertów przy udziale organizacji Forum 50+ mają przyczynić się doi poprowadzenia ogólnopolskiej kampanii medialnej przedstawiającej pozytywny, wolny od stereotypów wizerunek ludzi starszych.
1- go października obchodzony jest Międzynarodowy Dzień Osób Starszych, będzie on impulsem m. in. do podjęcia dyskusji na temat wizerunku osób starszych w mediach i uwrażliwienia społeczeństwa na problemy ludzi z grupy wiekowej 50+.
W programie konferencji znajdują się między innymi:
Prezentacja projektu „Wizerunek osób starszych w mediach” oraz wyników ankiety Forum 50 + . Raport z monitoringu mediów – Małgorzata Bukowska Europejska Inicjatywa na Rzecz Edukacji Dorosłych
Wykład „50+ - trudne wyzwania” – dr Michał Boni, ekspert ds. rynku pracy, Polska Konfederacja Pracodawców Prywatnych Lewiatan
Analiza badania OBOP „Dziadkowie i wnuki o sobie, wzajemnych relacjach i ludziach starszych”– prof. Tomasz Szlendak Uniwersytet im. Mikołaja Kopernika w Toruniu
Wizerunek w reklamie – informacja przedstawiciela Stowarzyszenia Agencji Reklamowych
Moderowana dyskusja, w której wezmą udział:
Zbigniew Nosowski redaktor naczelny „Więzi”
prof. Tomasz Szlendak Uniwersytet im. Mikołaja Kopernika w Toruniu
dr Michał Boni ekspert Polskiej Konfederacji Pracodawców Prywatnych Lewiatan
dr hab. Maciej Mrozowski prof. Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej
Tomasz Schimanek, Akademia Rozwoju Filantropii w Polsce
Ewa Wilk, Polityka