Strona głównaStyl życiaWybieramy produkty, dzięki którym wspomagamy potrzebujących

Wybieramy produkty, dzięki którym wspomagamy potrzebujących

Edelman opublikował wyniki badań goodpurpose™. Drugie ogólnoświatowe badanie postaw konsumentów wykonane przez instytut Strategy One, potwierdziło przywiązanie konsumentów do marek i firm, które realizują działania prospołeczne. 42% badanych uznało, że przy wyborze produktów tej samej jakości i w jednakowej cenie, społeczne zaangażowanie jest istotniejsze niż design, innowacja czy lojalność wobec marki.
„Marki, które angażują się w działania prospołeczne mogą osiągnąć więcej, niż tylko wyróżnienie się na rynku,” powiedział Mitch Markson, prezes Edelman’s Global Consumer Brands „Mogą dostarczyć swoim klientom „podwójną wartość”: produkt oraz poparcie dla idei, w którą wierzą. Rezultaty badania wskazują na to, że największą skuteczność mają programy Wspólnej Odpowiedzialności Społecznej Marki (Mutual Social Responsibility – MSR) w których firma działa wspólnie z konsumentem. Takie działanie tworzy znacznie silniejszy związek emocjonalny konsumenta z marką,” dodał.

Trwający obecnie kryzys rynku finansowego i bankowego nie wpłynął negatywnie na postawy konsumentów związane z działalnością społeczną. 68% badanych deklaruje pozostanie przy marce w trakcie recesji, jeśli jest ona społecznie zaangażowana. Wyniki wskazują jednak n to, że marki muszą lepiej informować o realizowanych akcjach społecznych, gdyż jedynie 40% badanych potrafiło wskazać firmę, która je prowadzi. Działania społeczne wpływają na efektywność działań promocyjnych - 52% konsumentów poleciłoby markę społecznie zaangażowaną, a 54% pomogłoby wypromować produkt takiej marki. Konsumenci za najistotniejsze obszary uznali ochronę środowiska (88%), promocję zdrowia (86%), przeciwdziałanie ubóstwu (84%) i wyrównywanie szans edukacyjnych (82%).

Joanna Papiernik / Senior.pl

Zgłoś błąd lub uwagę do artykułu

Zobacz także

 

 

 

Skomentuj artykuł:

Komentarze mogą dodawać wyłącznie osoby zalogowane.
Jesteś niezalogowany: zaloguj się / zarejestruj się




Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu. Senior.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Komentarze niezgodne z prawem i Regulaminem serwisu będą usuwane.

Artykuły promowane

Najnowsze w dziale

Polecane na Facebooku

Najnowsze na forum

Warto zobaczyć

  • Umierać po ludzku
  • Internetowe Stowarzyszenie Seniorów
  • Hospicja.pl
  • EWST.pl
  • Oferty pracy