03-04-2007
zmień rozmiar tekstu
A+ A-
4. Producentom nie wolno umieszczać na towarach zapisów lub znaków graficznych sugerujących, że dany produkt ma wyjątkowe właściwości lecznicze, szczególnie jeśli określone cechy posiada wszelka tego rodzaju żywność.
5. Jeśli artykuł okaże się nieświeży, powinno się zgłosić reklamację u sprzedawcy. Paczkowaną żywność należy reklamować w ciągu trzech dni od jej otwarcia, a produkty sprzedawane luzem- w ciągu trzech dni od daty zakupu.
6. Niezbywalnym dowodem zakupu pomocnym w dochodzeniu własnych praw jest paragon, warto wiec zawsze go zabierać i przechowywać do momentu spożycia produktu.
7. Duża część żywności wymaga specjalnego przechowywania, powinniśmy zwracać uwagę jak przechowuje się je w sklepie. Nie można też ponownie zamrażać raz rozmrożonych artykułów żywnościowych.
8. Jeśli po dokonaniu zakupu rozmyślimy się co przydatności produktu, a jest on pełnowartościowy, tylko od woli sprzedawcy zależy, czy przyjmie go z powrotem i odda nam pieniądze.
9. W dochodzeniu swoich praw pomoże nam bezpłatnie powiatowy lub miejski rzecznik konsumentów, który pracuje w urzędzie miasta lub starostwie powiatowym. Lista adresów, pod jakimi urzędują rzecznicy dostępna jest na www.ukoik.gov.pl, bądź pod bezpłatnym numerem telefonu 0800 800 008 (czyny 9.00- 17.00).
10. O spostrzeżonych nieprawidłowościach dotyczących jakości żywności, bądź sposobu jej sprzedaży warto poinformować Inspekcję Handlową lub Państwową Inspekcję Sanitarną.