23-11-2006
zmień rozmiar tekstu
A+ A-
Mit 5: Opony zimowe nie wyglądają tak „sexy”, jak opony letnie.
Jaka jest prawda? Nowoczesne opony zimowe wyglądają równie atrakcyjnie jak letnie. Świetnie pasują do wymyślnych linii nadwozi nowoczesnych samochodów. Nie jest również konieczne zakładanie „zimówek” na stalowe obręcze z plastikowymi kołpakami. lecz na felgi aluminiowe.
Mit 6: Opony zimowe nie zachowują się najlepiej przy dużych prędkościach.
Jaka jest prawda? Nowoczesne opony zimowe zapewniają wysokie osiągi niezbędne do jazdy z dużą prędkością.W ostatnich latach prędkości, jakie można osiągnąć na oponach zimowych, znacznie się zwiększyły. Indeks prędkości umieszczony jest na bocznej ścianie opony, w postaci kodu literowego.
Mit 7: Samochody sportowo-użytkowe oraz z napędem 4x4 nie muszą posiadać opon zimowych.
Jaka jest prawda? Właśnie ciężkie SUV-y powinny być wyposażone w „zimówki”. Ze względu na większą wagę i wymiary nowoczesnych samochodów 4x4 i SUV konieczne jest wyposażenie tych aut w opony zimowe, które zapewniają lepszą przyczepność oraz większą precyzję jazdy na śliskich lub pokrytych lodem nawierzchniach.
Mit 8: Nie ważne, w jaki sposób i w jakiej kolejności zamontuję swoje „zimówki”.
Jaka jest prawda? Zakładanie opon zimowych powinno odbywać się według specjalnych zasad. Jeśli konieczna jest wymiana ogumienia zimowego, zaleca się wymianę wszystkich czterech opon. Najlepiej, aby wszystkie cztery zamontowane opony były tego samego typu i miały tę samą konstrukcję.
„Zimówki” powinny być regularnie obracane, dzięki czemu będą się równomiernie zużywać. Nie powinno się również przekładać opon zimowych z jednego samochodu do drugiego. W przypadku napędu na obie osie, opony z głębszym bieżnikiem powinny być zamontowane na osi tylnej.