26-11-2013
zmień rozmiar tekstu
A+ A-
Polacy wchą wydać na prezenty więcej niż przed rokiem - wynika z badań przerowadzonych wśród klientów Groupon w siedmiu europejskich krajach. Najczęściej kupujemy prezenty 2-3 tygodnie przed świętami.
Groupon przedstawił wyniki badania, w którym swoich klientów z Polski, Wielkiej Brytanii, Francji, Niemiec, Hiszpanii, Włoch i Holandii zapytał o plany związane z zakupem prezentów świątecznych, czynniki decydujące o , budżet przeznaczony na zakup tegorocznych upominków miejsca zakupów mikołajkowych lub świątecznych niespodzianek dla bliskich. W dobrowolnej ankiecie, przeprowadzonej w dniach 28 października - 5 listopada br., wzięło udział łącznie ponad 13 tys. osób aktywnie kupujących usługi i produkty w Internecie, z czego blisko 2 tys. głosów pochodziło z Polski.
Budżety Polaków najbardziej optymistyczneSpośród osób biorących udział w ankiecie, Polacy najczęściej deklarowali, że na przed zbliżającymi się świętami wydadzą więcej niż przed rokiem - aż 23% odpowiedzi twierdzących - podczas gdy w pozostałych krajach zwiększenie budżetu zapowiadało zaledwie 5-10% ankietowanych. Najgorsze prognozy pochodzą z rynku włoskiego - aż 42% tamtejszych klientów wyda na prezenty mniej niż przed rokiem. W Polsce cięcia dotkną tylko 13% ankietowanych, mniej będzie tylko w Niemczech - 10%.
Nad Wisłą na tegoroczne prezenty planujemy wydać kilkaset złotych i więcej. Po 27% respondentów zarezerwowało w budżecie na ten cel odpowiednio do 400 zł oraz do 600 zł. Mniej niż 200 zł przeznaczy na prezenty w sumie ok. 18% respondentów, a aż 24% deklaruje wydatki do 1000 zł i więcej. To wyraźny wzrost w porównaniu z ankietami przeprowadzanymi przez Groupon w poprzednich latach.
Brytyjczycy i Niemcy najbardziej zapobiegliwiPolacy najchętniej kupują prezenty 2-3 tygodnie przed świętami - 48% wskazań - podczas gdy Brytyjczycy i Niemcy są bardziej zapobiegliwi i gorączce zakupów poddają się już miesiąc lub dwa przed świętami - odpowiednio 53% i 43% wskazań. Z kolei Włosi, Hiszpanie i Holendrzy muszą cenić adrenalinę zakupów w ostatniej chwili, bo aż co trzeci lub co czwarty mieszkaniec tych krajów robi to na tydzień lub mniej przed świętami.
Rośnie odsetek klientów rezygnujących z odwiedzania tradycyjnych sklepów i kupujących . W internecie kupuje już blisko połowa Brytyjczyków i Niemców - odpowiednio 49% i 47% - podczas gdy dwie trzecie Włochów, Hiszpanów i Holendrów preferuje zakupy w starym stylu. Polacy plasują się w środku - łącznie 41% respondentów kupuje wyłącznie przy użyciu komputerów i urządzeń mobilnych.
Największym wyzwaniem dla uczestników ankiety w praktycznie wszystkich krajach jest zmieszczenie się w zaplanowanym budżecie oraz wybór idealnego prezentu. Najmniej martwią nas kolejki przy kasach sklepowych i tłumy w centrach handlowych.