26-11-2013
zmień rozmiar tekstu
A+ A-
Inspirację czerpiemy z rozmów i przeglądając oferty sklepówPolacy przy wyborze idealnych prezentów najchętniej polegają na rozmowach ze znajomymi, odwiedzając centra handlowe i przeglądając oferty w serwisach takich jak Groupon - odpowiednio 70%, 59% i 43% wskazań. Najmniej opieramy się na rekomendacjach w radiu i telewizji, mediach społecznościowych i na blogach - poniżej 10%.
Za największe korzyści w zakupach prezentów na Grouponie europejscy klienci upatrują przede wszystkim możliwość znalezienia czegoś oryginalnego, kupienie wszystkiego w jednym miejscu oraz oszczędność czasu i pieniędzy. Specjalnie dla nich przygotowany został Butik Świąteczny Groupon z setkami inspirujących propozycji prezentów.
Prezenty głównie dla rodziny i przyjaciółWe wszystkich krajach prezenty dla najbliższej rodziny są najważniejsze i od 88% respondentów w Wielkiej Brytanii do 60% w Polsce i Holandii zapowiedziało, że nie będzie na nich oszczędzać. Inaczej ma się sytuacja w przypadku prezentów dla koleżanek i kolegów z pracy oraz dalszych znajomych lub sąsiadów. Brytyjczycy są najbardziej hojni i aż 39% z nich obdaruje sąsiadów lub znajomych, zaś 19% nie zapomni również o współpracownikach. Hiszpanie, Holendrzy i Francuzi właśnie na takich prezentach poczynią największe oszczędności, zaś Polacy lokują się gdzieś pośrodku - 20% z nas przygotuje prezenty dla znajomych i sąsiadów oraz 7% dla koleżanek i kolegów z pracy.
Hiszpanie najbardziej pragmatyczni; Brytyjczycy lubą zbytkiWe wszystkich krajach królować będą „bezpieczne" prezenty, takie jak , książki, płyty, zabawki, ubrania i elektronika. Ciekawie przedstawia się natomiast poziom skłonności do zakupu , na przykład gadżetów elektronicznych czy fikuśnej bielizny. 46% Brytyjczyków i 34% Francuzów planuje zakup takich podarunków, podczas gdy w budżetach Hiszpanów i Niemców takie pozycje pochłoną tylko 11% i 16%. Polakom bliżej do tej drugiej opcji - na zbytki wydamy 21% środków przeznaczonych na prezenty.